Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

 

Artikel 1, definities

 

In deze algemene voorwaarden worden de hierna volgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij nadrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:

 

  • Het Zoete Paleis: de gebruiker van deze algemene voorwaarden. Het Zoete Paleis is gevestigd aan Holwardastraat 10 te Dordrecht, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK nummer ;
  • Klant: de natuurlijke of rechtspersoon die via de website of anderszins een bestelling plaatst bij Het Zoete Paleis;
  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  • Overeenkomst: de overeenkomst tussen Het Zoete Paleis en de klant;
  • Product: de taart, het gebak, de sweet table of een aanverwant product die/dat door Het Zoete Paleis wordt geleverd;
  • Website: de website www.hetzoetepaleis.nl;
  • Consument: de klant zijnde een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of zijn bedrijf.

 

Artikel 2, algemeen

 

2.1 Door een bestelling te plaatsen via internet of anderszins, gaat de klant akkoord met de algemene voorwaarden van Het Zoete Paleis;

2.2 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst tussen Het Zoete Paleis en de klant;

2.3 Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten heeft Het Zoete Paleis aangegeven dat de tekst van deze algemene voorwaarden online voor de klant beschikbaar zijn. Indien het redelijkerwijs voor de klant niet mogelijk is deze voorwaarden online tot zich te nemen, zal Het Zoete Paleis voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten de voorwaarden, op verzoek van de klant, zo spoedig mogelijk kosteloos toezenden;

2.4 Voordat de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, wordt de tekst van de algemene voorwaarden aan de klant ter beschikking gesteld, op zodanige wijze dat deze door de klant op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de klant langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden;

2.5 Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk of via de e-mail zijn overeengekomen;

2.6 Indien één of meer van de bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige voorwaarden volledig van toepassing. Het Zoete Paleis en de klant zullen dan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige dan wel vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

 

 

Artikel 3, aanbiedingen en assortiment

 

3.1 Alle aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders is aangegeven. De aanvaardingstermijn van offertes is 14 dagen;

3.2 Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten;

3.3 Het Zoete Paleis is niet gebonden aan zijn aanbod indien sprake is van druk-, zet- of programmeerfouten in zijn mailings, offertes of op de website. Het Zoete Paleis is niet gebonden aan een offerte of aanbieding indien de offerte en/of aanbieding gebaseerd is op een verkeerde berekening;

3.4 Het assortiment dat op de website wordt aangeboden kan worden gewijzigd.

 

Artikel 4, Afbeeldingen en overige gegevens

 

4.1 Alle afbeeldingen, afmetingen, kleuren, gewichten en dergelijke van de aangeboden producten opgenomen op de website, gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot ontbinding van de overeenkomst en/of schadevergoeding.

 

Artikel 5, Totstandkoming van de overeenkomst

 

5.1 De overeenkomst komt tot stand nadat de klant de bestelprocedure via de website heeft doorlopen en/of de offerte van Het Zoete Paleis schriftelijk of via de e-mail heeft aanvaard.

 

Artikel 6, Prijzen en bezorgkosten

 

6.1 De vermelde prijzen in offertes zijn exclusief btw, tenzij anders is aangegeven;

6.2 De vermelde prijzen op de website zijn inclusief btw;

6.3 Eventuele bezorgkosten worden voordat de klant de bestelling bevestigt duidelijk schriftelijk, via de website en/of via een offerte aan de klant kenbaar gemaakt;

6.4 De prijzen van de producten en de bezorgkosten kunnen door Het Zoete Paleis van tijd tot tijd worden gewijzigd.

 

Artikel 7, Giftcards en vouchers

 

7.1 De in dit artikel opgenomen bepalingen zijn van toepassing op giftcards en vouchers die worden uitgegeven door Het Zoete Paleis;

7.2 De aard, waarde, duur en/of eventuele toepasselijke overige specifieke gebruiksvoorwaarden staan op de giftcard of de voucher vermeld;

7.3 De geldigheidstermijn van de giftcard of de voucher staat op de giftcard of de voucher vermeld. Na de vervaldatum is de giftcard of de voucher niet meer geldig;

7.4 Giftcards of vouchers kunnen uitsluitend ingewisseld worden voor producten die door Het Zoete Paleis worden geleverd;

7.5 De giftcard of de voucher of de restwaarde ervan is niet inwisselbaar voor geld.

 

Artikel 8, Betaling

 

8.1 De klant kan de via de website of anderszins bestelde producten op de volgende wijzen betalen:

  1. Bankoverschrijving;
  2. Op factuur, netto binnen 14 dagen na factuurdatum, na kredietcontrole;

8.2 Indien een aanbetaling overeengekomen is, dient het restant uiterlijk 30 dagen voor levering betaald te zijn, tenzij anders overeengekomen. Een niet tijdige betaling wordt beschouwd als een annulering, waarvoor de bepalingen in artikel 12, lid 1 en 2 van toepassing zijn;

8.3 Indien de klant niet binnen 30 dagen na de factuurdatum het factuurbedrag heeft betaald, is de klant in verzuim en wordt de wettelijke handelsrente aan de klant in rekening gebracht. Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten die Het Zoete Paleis maakt om de vordering van de klant te incasseren, komen voor rekening van de klant. De buitengerechtelijke incassokosten worden vastgesteld op 15% van de hoofdsom met een minimum van €75.

 

Artikel 9, Borg

 

9.1 Voor alle huurmaterialen (zoals taartplateaus, servies en styling materiaal) zal een borg worden berekend. De klant is verantwoordelijk voor het retourneren van de gehuurde materialen, schoon en in goede staat, naar Het Zoete Paleis binnen 3 dagen na levering, tenzij anders afgesproken. Indien dit niet gebeurt komt de borg te vervallen;

9.2 Indien alles in orde is, betaalt Het Zoete Paleis de borg binnen 7 dagen na retournering terug. Voor een terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht.

 

Artikel 10, Bezorging

 

10.1 Bezorging van producten is alleen aan de orde als dit een afgesproken onderdeel is van de overeenkomst. In alle andere gevallen dienen bestelde producten op het afgesproken tijdstip op het vestigingsadres opgehaald te worden;

10.2 We garanderen een product van hoge kwaliteit. Helaas zijn er soms uitzonderlijke onvoorziene omstandigheden die de kwaliteit van het product beïnvloeden, zoals extreem weer, transportproblemen, ongelukken, arbeidsonenigheden of stakingen, en andere oorzaken buiten onze invloed. Het Zoete Paleis kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor onvoorziene omstandigheden;

10.3 Als de bestelling wordt bezorgd, is het de verantwoordelijkheid van Het Zoete Paleis dat de bestelling goed op de locatie aankomt. Na de overdracht van de bestelling op de locatie, is Het Zoete Paleis niet meer verantwoordelijk voor het product (wij blijven niet op de locatie na de overdracht, tenzij anders afgesproken);

10.4 De klant (of een gemachtigde hiervan) is verplicht het product in ontvangst te nemen. Blijft de klant hiermee in gebreke, dan komen de daardoor ontstane kosten voor zijn rekening, zoals de kosten voor het nogmaals bezorgen van het product. Het niet in ontvangst nemen van het geleverde product komt voor risico van de klant. Door de beperkte houdbaarheid van een product is het mogelijk dat een product niet nogmaals bezorgd kan worden. In een dergelijk geval blijft de overeengekomen vergoeding verschuldigd; 

10.5 De afgesproken bezorgtijd is indicatief;

10.6 Indien de klant wil dat de bestelling met spoed geleverd wordt, dan dient de klant hiervoor contact op te nemen met Het Zoete Paleis. Voor het met spoed leveren van een bestelling kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. Deze kosten worden vooraf aan de klant kenbaar gemaakt;

10.7 Bij aflevering kan om een handtekening worden gevraagd van de persoon die de bestelling in ontvangst neemt.

 

Artikel 11, Afhalen

 

11.1 Bestelde producten dienen afgehaald te worden op het vestigingsadres, tenzij anders afgesproken. De afhaaldatum en -tijd staan vermeld op de factuur;

11.2 Indien de klant de bestelling op een ander tijdstip wil afhalen, dient de klant contact hierover op te nemen met Het Zoete Paleis. Afhaalmomenten buiten de openingstijden zijn alleen mogelijk na goedkeuring hiervan door Het Zoete Paleis;

11.3 Het Zoete Paleis is niet aansprakelijk voor de gevolgen van het niet meer kunnen leveren indien een klant, meer dan 30 minuten na de afgesproken afhaaltijd, de bestelling niet heeft afgehaald;

11.4 Na het ophalen van het bestelde product op het vestigingsadres is het transport (vervoer) voor risico van de klant. Het Zoete Paleis zorgt ervoor dat de bestelling vervoer klaar is.

 

Artikel 12, Annuleren of verplaatsen

 

12.1 De klant kan de bestelling zonder opgaaf van redenen annuleren. Deze annulering dient schriftelijk of via de e-mail te geschieden;

12.2 Bij annulering voor de afgesproken leveringsdatum brengt Het Zoete Paleis de gemaakte kosten in rekening. Deze worden, ervan uitgaande dat de klant de volledige betaling heeft voldaan, verrekend met de gedane betalingen. Daarnaast hanteert Het Zoete Paleis het volgende schema: 

  1. Tot 30 dagen voor de leveringsdatum zal 70% van het gehele bedrag worden teruggestort;
  2. Tot 21 dagen voor leveringsdatum zal 50% van het gehele bedrag worden teruggestort;
  3. Tot 14 dagen voor leveringsdatum zal 25% van het gehele bedrag worden teruggestort;
  4. Tot 7 dagen voor leveringsdatum zal 10% van het gehele bedrag worden teruggestort;
  5. Bij annulering binnen 7 dagen voor levering vervalt het recht op terugbetaling.

12.3 De klant kan de bestelling verplaatsen. Een verzoek tot verplaatsing dient schriftelijk of via de e-,mail te worden gedaan. Indien de leveringsdatum, om welke reden dan ook, door de Klant wordt verplaatst dan gaat dit in overleg met Het Zoete Paleis. Indien Het Zoete Paleis niet beschikbaar is op de nieuwe datum dan zal het verzoek tot verplaatsen worden gezien als annulering en is het bepaalde in artikel 12, lid 2 van toepassing.  Het Zoete Paleis kan niet worden verplicht tot levering op de nieuwe datum.

  1. Bij een verzoek tot verplaatsing tot 21 dagen voor levering wordt 30% van het oorspronkelijke factuurbedrag extra gefactureerd;
  2. Bij een verzoek tot verplaatsing tot 14 dagen voor levering wordt 50% van het oorspronkelijke factuurbedrag extra gefactureerd;
  3. Bij een verzoek tot verplaatsing tot 7 dagen voor levering wordt 75% van het oorspronkelijke factuurbedrag extra gefactureerd;
  4. Bij een verzoek tot verplaatsing binnen 7 dagen voor levering wordt 90% van het oorspronkelijke factuurbedrag extra gefactureerd;
  5. Voor verplaatsing naar het opvolgende kalenderjaar wordt een meerprijs van 25% van het gehele bedrag gefactureerd, plus eventueel meerwerk.

12.4 Als de klant van de annulerings- of verplaatsingsmogelijkheid gebruik maakt stuurt Het Zoete Paleis onverwijld op een duurzame gegevensdrager (bijvoorbeeld per e-mail) een ontvangstbevestiging van de annulering of verplaatsing;

12.5 Het Zoete Paleis betaalt de Klant binnen 7 dagen na bevestiging van de annulering terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij uitdrukkelijk anderszins is overeengekomen; in ieder geval zullen voor een terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht;

12.6 Het Zoete Paleis is een eenmanszaak en behoudt zich het recht voor bij ziekte, letsel of zwaarwegende (privé)omstandigheden de bestelling te annuleren of uit te stellen. Uiteraard zal Het Zoete Paleis eerst alles in het werk stellen een passende oplossing voor de klant te vinden. Is dit laatste niet haalbaar zal, indien de betaling al heeft plaatsgevonden, het betaalde bedrag aan de klant worden geretourneerd. Het te restitueren bedrag kan nooit hoger zijn dan het overeengekomen bedrag van de geannuleerde bestelling.

 

Artikel 13, Personaliseren van het product

 

13.1 Het Zoete Paleis is niet verantwoordelijk voor het door de klant verkeerd opgeven van teksten, afbeeldingen, foto’s of logo’s die op bestelde producten gedrukt/afgebeeld dienen te worden. De klant dient zelf te controleren of deze teksten, afbeeldingen, foto’s of logo’s correct zijn;

13.2 Het is de klant niet toegestaan Het Zoete Paleis opdracht te geven tot het vervaardigen van producten die inbreuk maken op rechten van derden, zoals, maar zeker niet beperkt tot, de merkrechten, auteursrechten of andere intellectuele eigendomsrechten van derden. Indien Het Zoete Paleis constateert of een vermoeden heeft dat de door de klant geplaatste bestelling in strijd is met deze rechten van derden, dan heeft Het Zoete Paleis het recht de bestelling te annuleren;

13.3 Het resultaat van het gepersonaliseerde product is onder andere afhankelijk van de kwaliteit van het door de klant aangeleverde bestand. Kleurafwijkingen en/of onscherpe afbeeldingen geven de klant niet het recht de overeenkomst te ontbinden en/of ook niet het recht op enige compensatie. Het Zoete Paleis tracht de afbeelding op het product zoveel mogelijk overeen te laten komen met het door de klant aangeleverde bestand, maar geeft daaromtrent geen enkele garantie;

13.4 De afbeelding op een taart kan maximaal A4 formaat zijn, tenzij anders is overeengekomen.

 

Artikel 14, Herroepingsrecht voor consumenten

 

14.1 De klant zijnde een consument heeft het recht gedurende 14 dagen na ontvangst van het product de overeenkomst zonder opgaaf van redenen te ontbinden en het geleverde product te retourneren, mits ongebruikt, onveranderd en voorzien van zijn originele labels, verpakkingen, verzegeling, documentatie et cetera;

14.2 Artikel 14.1 is niet van toepassing indien het product naar de specificaties van de klant is vervaardigd en/of het product snel kan bederven of verouderen, zoals een geleverde taart of geleverd gebak;

14.3 De klant dient de producten die hij retourneert terug te sturen naar Het Zoete Paleis, Holwardastraat 10, 3328HC Dordrecht;

14.4 Indien de klant de overeenkomst overeenkomstig dit artikel ontbindt, dan zijn de verzendkosten in verband met het retourneren van het product voor rekening van de klant;

14.5 Het Zoete Paleis zal bij een ontbinding zoals omschreven in dit artikel, binnen 7 dagen na ontvangst van het geretourneerde product reeds betaalde gelden retourneren;

14.6 De klant zijnde een bedrijf kan geen beroep doen op het herroepingsrecht zoals omschreven in dit artikel.

 

Artikel 15, Klachten

 

15.1 Zichtbare gebreken aan geleverde producten dienen direct na de levering aan Het Zoete Paleis gemeld te worden. Indien de klant het pakket met daarin het product accepteert terwijl het pakket of product beschadigd is of een gebrek vertoont of indien de klant de beschadiging of het gebrek niet tijdig aan Het Zoete Paleis meldt, dan is Het Zoete Paleis niet aansprakelijk voor die beschadiging of het gebrek; 

15.2 Klachten worden door Het Zoete Paleis binnen 14 dagen afgehandeld. Indien afhandeling van een klacht binnen de termijn van 14 dagen onverhoopt niet mogelijk is, zal de Klant op de hoogte worden gesteld van de vertragingsduur;

15.3 Door Het Zoete Paleis als ondeugdelijk erkende producten zullen door hem hetzij worden vervangen, hetzij in het aankoopbedrag worden gecrediteerd. De kosten welke gepaard gaan met het vervangen van ondeugdelijke producten zijn voor rekening van Het Zoete Paleis;

15.4 Beperkt houdbare producten, versproducten of producten die om een andere reden niet meer herverkocht kunnen worden door Het Zoete Paleis, kan de klant niet ruilen of retourneren. Geadviseerd wordt in dit geval contact op te nemen met Het Zoete Paleis;

15.5 Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. Op overeenkomsten tussen de klant en Het Zoete Paleis waarop deze voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.   

 

Artikel 16, Klantenservice

 

16.1 Vragen over de producten, de bestelling of klachten kan de klant melden aan:

Het Zoete Paleis

Holwardastraat 10

3328 HC Dordrecht

06 502 84 652

hetzoetepaleis@gmail.com

 

Artikel 17, Aansprakelijkheid en verjaring

 

17.1 Het Zoete Paleis kan niet worden gehouden tot het vergoeden van enige schade die een direct of indirect gevolg is van een gebeurtenis die feitelijk buiten zijn macht ligt en aldus niet aan zijn doen en/of laten kan worden toegeschreven (zoals onder andere beschreven in artikel 12, lid 6 en artikel 18 van deze algemene voorwaarden) en/of enige daad of nalatigheid van de klant, diens ondergeschikten, dan wel andere personen die door of vanwege de klant te werk zijn gesteld;

17.2 Het Zoete Paleis is niet aansprakelijk voor eventuele schade veroorzaakt door al dan niet tijdelijk niet beschikbaar zijn van de bestelmogelijkheid, onbereikbaarheid of verwijdering van zijn website wegens onderhoud of anderszins;

17.3 De kleuren die te zien zijn op het bestelscherm van de klant kunnen afwijken van de kleuren die het product werkelijk heeft. Het Zoete Paleis is niet verantwoordelijk voor dergelijke kleurafwijkingen;

17.4 Een geleverde taart en/of geleverd gebak is beperkt houdbaar. Het Zoete Paleis aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid indien een geleverde taart en/of geleverd gebak wordt geconsumeerd na de gangbare houdbaarheidsperiode;

17.5 Het Zoete Paleis is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat Het Zoete Paleis is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens;

17.6 Alle producten bij Het Zoete Paleis zijn glutenvrij. Het Zoete Paleis gaat er vanuit dat bij het bestellen van een product bij Het Zoete Paleis, hij bekend is gemaakt met het feit dat er eventueel sprake is van andere allergieën en/of intoleranties. Het Zoete Paleis kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van niet genoemde allergieën en/of intoleranties anders dan gluten;

17.7 Indien Het Zoete Paleis aansprakelijk mocht zijn voor schade, van welke aard dan ook, dan is de aansprakelijkheid van Het Zoete Paleis beperkt tot het factuurbedrag, althans tot dat gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft;

17.8 Vorderingsrechten en andere bevoegdheden van de klant uit welke hoofde ook jegens Het Zoete Paleis vervallen in ieder geval na het verstrijken van 1 jaar vanaf het moment waarop een feit zich voordoet dat de klant deze rechten en/of bevoegdheden jegens Het Zoete Paleis kan aanwenden, met dien verstande dat voor de klant zijnde een consument een verjaringstermijn van 2 jaar geldt.

 

Artikel 18, Overmacht

 

18.1 In geval van onmogelijkheid tot levering door toedoen van derden of in geval van overmacht, kan Het Zoete Paleis niet aansprakelijk gesteld worden voor daardoor bij de klant ontstane schade, tenzij Het Zoete Paleis als gevolg van de overmachtssituatie een voordeel heeft gehad dat hij bij correcte nakoming niet zou hebben gehad;

18.2 Van overmacht aan de zijde van Het Zoete Paleis is onder andere sprake indien Het Zoete Paleis verhinderd wordt zijn verplichtingen uit de overeenkomst of aan de voorbereiding daarvan te voldoen ten gevolge van: oorlog, oorlogsgevaar, oproer, revolutie, molest, brand, waterschade, overstroming, natuurgeweld, epidemie of pandemie, overheidsmaatregelen, in- en uitvoerbelemmeringen, defecten aan materialen, niet- beschikbaarheid van materialen, werkstaking, blokkades, bedrijfsbezetting, onvervangbare werknemers, transportmoeilijkheden als gevolg van weersomstandigheden en verkeersstoring, alles zowel in het bedrijf van Het Zoete Paleis als in het bedrijf van derden die bij de overeenkomst zijn betrokken;

18.3 Onder overmacht wordt mede verstaan een tekortkoming van toeleveranciers van Het Zoete Paleis ten gevolge waarvan Het Zoete Paleis zijn verplichtingen niet of niet tijdig of niet volledig kan nakomen;

18.4 In geval van ziekte of overmacht zal Het Zoete Paleis er alles aan doen een geschikte oplossing te zoeken.

 

Artikel 19, Intellectuele eigendomsrechten

 

19.1 De klant dient alle intellectuele eigendomsrechten die rusten op de door het Zoete Paleis geleverde producten geheel en onvoorwaardelijk te respecteren;

19.2 Zonder voorafgaande schriftelijke of elektronische toestemming van Het Zoete Paleis mag de klant geen informatie, teksten, logo’s, merken, handelsnamen en afbeeldingen die hij via de website heeft verkregen kopiëren, doorsturen, verspreiden, reproduceren of publiceren.

 

Artikel 20, Geheimhouding

 

20.1 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt is;

20.2 Het Zoete Paleis verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de relevante wet- en regelgeving (Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming).

 

Artikel 21, Beveiliging en internet

21.1 Het Zoete Paleis zal passende veiligheidsmaatregelen nemen om de website te beschermen tegen de risico's van onbevoegde toegang tot of wijziging, vernietiging of verlies van de door de klant via de website ingevoerde gegevens, maar Het Zoete Paleis kan ter zake geen garantie geven.

 

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.